Północ Nahar – tabele

  • abstrakty

Nahar jest settingiem stworzonym na potrzeby cyklu kampanii w D&D 3.0 oraz D&D 5th ed. Do obsługi tego świata stworzyłem już tonę materiałów, większość z nich jednak ma sens wyłącznie dla mnie – i jest albo zbyt hermetyczna, albo zbyt nieuporządkowana, by był sens je publikować.

W pewnym momencie potrzebowałem jednak zwartego systemu generowania niektórych elementów świata – przede wszystkim cech odkrywanego właśnie przez graczy terenu. Dzięki temu powstał zbiór tabel, które znajdą zastosowanie nie tylko w moich kampaniach. Tabele losowania heksów, cech terenu, ludzkich osad i leż potworów pomogą każdemu prowadzącemu w fantasy i weird fantasy.

Wyspa Nahar

Nahar to duża wyspa położona gdzieś na krańcu świata, z dala od cywilizacji i uczęszczanych morskich szlaków. Jej wybrzeża są w większej części strome i skaliste, a dostępu do brzegów bronią dodatkowo zdradzieckie podwodne skały. W dotarciu do nielicznych miejsc umożliwiających zacumowanie statku i wyjście na ląd przeszkadzają pomniejsze wysepki, wśród których łatwo zgubić drogę i osiąść na mieliźnie.

Nic dziwnego, że były takie czasy, gdy nikt nie zakłócał spokoju wyspy i nie badał tajemnic skrywanych w jej głębi. Czasem gdzieś na horyzoncie pojawiły się żagle i to było wszystko, co łączyło Nahar z innymi lądami. Ale później, ćwierć wieku temu, do południowych brzegów przybiły statki.

Do śmiałych odkrywców, odważnych podróżników i szalonych awanturników szybko dołączyli kupcy, kapitanowie i możni, wszyscy żądni nowych bogactw, ziemi i sławy. Na brzeg wyszli uzbrojeni w siekiery drwale, a za nimi okuci w stal zbrojni. W kilka lat zepchnięto większość niezorganizowanych, prymitywnych plemion z południa za naturalną granicę przecinającą wyspę – pasmo Białych Gór. Powstały pierwsze osady, drogi, winnice i pastwiska, a także największe miasto na południu wyspy – Far-Nahar.

Niekwestionowanym panem osadników był posiadacz największej armii na wyspie, szlachcic Hellstern. Chciwością przewyższał każdego kupca, żądzą władzy i sławy każdego awanturnika, a umiejętnościami bojowymi każdego żołnierza. Żelazną ręką dzielił i rządził z Białego Jaru, fortu wybudowanego u podnóża Gór, a wykonawcami jego woli były Psy, grupa jego elitarnych żołnierzy.

Rok temu dokonano krwawego przewrotu. Hellstern zginął, podobnie jak większość Psów, a rządy sprawuje od tamtej pory Zairean, Gwiazda Południa, samozwańczy Król Nahar. Do jego ucha szepcze rady szara eminencja – Alastar, o którym powiadają, że sprzedał swą duszę za znajomość najmroczniejszej ze sztuk, magii.

Północ Nahar

Zestaw tabel, w szczególności generatorów i tabel z abstraktami, przydatny w każdym settingu fantasy i weird fantasy. Szczególnie warta uwagi jest część poświęcona losowaniu lokacji.

POBIERZ (PDF)

Powiązane

do góry
© 2011-2017 k20 Mateusz Nowak